onsdag 7 april 2010

Frukostvanor

Dem säger ju att frukosten är det viktigaste målet man äter på dagen.
Mina egna frukostvanor varierar ganska så friskt. Ena dagen är det kokt ägg, müsli och hela köret och andra dagen en kopp kaffe.
Visst känner jag mig bättre när jag ätit en ordentlig frukost men jag undrar hur mycket av det som sitter i huvudet. Man vet att man varit duktig så om man skulle vara lite trött och hängig inbillar man sig att det iaf inte beror på det.

Skulle det vara den senare varianten av frukost och man mår lite sisådär så kan det ju fortfarande vara tusen andra saker. Man kan ha sovit för lite, för mycket, druckit för lite vatten, man kanske har pms eller ja vad sjutton som helst. Det finns ju tusentals anledningar till att man kan vara trött.

Så jag undrar på en skala ett till tio hur mycket större skillnad en bra frukost gör. Vad äter ni till frukost?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar