onsdag 14 april 2010

Borta bra men nära bäst

Är det någonting som ligger mig varmt om hjärtat så är det närproducerat.

Min pappa sysslar med transport av frukt och grönsaker och därför vet jag hur grönsaker och frukt kan åka runt fram och tillbaka.

Nu ska jag få äran att prata om detta i tidningen :) Ska laga en 3-rätters meny med närproducerade varor och bli intervjuad av HD om att vara ung kock. Själv vet jag väldigt lite om det för det var David dem pratade med. Tydligen hade HD ringt till skolan och frågat om dem hade någon elev som var intresserad av närproducerat och jobbade med det. Och tydligen stämde jag in under den beskrivningen :)

David blev väldigt på hugget direkt och började ringa runt till producenter runt omkring. Nu har vi lyckats luska fram vit sparris som i nuläget är runt 10 cm :)

Så vi kan klassa den som den första sparrisen i Skåne. Och den hamnar på min tallrik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar