fredag 9 april 2010

Dagens köksredskap

I min värld så försöker jag sträva efter att både praktiskt och snyggt ska gå hand i hand. Visst
vissa grejer man köper till köket fyller främst en praktisk funktion och har man tur är dem dessutom snygga.
I det här fallet får jag nog påstå att estetik och praktiskt användande är klockrent.
Det är en Dualit elvisp.

Om man ska nämna något om det estetiska så kan man ju säga att dem har tänkt på detaljerna, den är bra utformad med en snygg lite retrostil. Den kan dessutom fås i många olika färger så att den matchar inredningen i ens kök.
Man har ett stadigt grepp om den och det kan behövas för att den väger lite mer än många andra elvispar på marknaden. Men jag tycker inte att den är otympligt tung.

Rent praktiskt så är den bra av många anledningar. Dels får man både vanliga vispar och degkrokar men även en ballongvisp som är det ultimata när man vill ha luft i t.e.x vispgrädden.
Med inbyggd sladdvinda som vindar in hela sladden i maskinen efter användning så slipper man ha den dinglandes.
Den har mycket styrka och är kraftfull med sina 5 olika lägen.


Sen är den väldigt hållbar och tålig. Visst den kostar strax över tusenlappen men många andra elvispar (för runt 300 kr) håller inte särskilt länge. Tre sådana och du är uppe i värdet av en dualit. Så jag kan varmt rekomendera detta lilla snygga kraftpaket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar