söndag 20 februari 2011

Önskelista

Jag suktar alltid efter nya köksgrejer. Oavsett vad jag precis har köpt så är där alltid vissa saker jag har i huvudet som jag tror skulle kunna "fullända" min köksutrustning. Även om jag som sagt e medveten om att det kommer dyka upp något nytt när jag väl köpt allt på min lista.
Just nu är det dessa grejer jag gärna hade lagt mina pengar på:
  • Korvhorn - Det kostar kanske en sisådär 250 kr till min KitchenAid. Men tänk va underbart att kunna göra egen korv. Visst kan man använda spritspåse men det är väldigt klurigt och ställer stora krav på motoriken. Hade varit klockrent att kunna göra en massa egen god korv till sommarens grillfester. Eller som en komponent i en huvudrätt.
  • Silikonkavel - Ja det har jag ju sagt förr att jag vill ha men har fortfarande inte hittat någon som lockat mig extra mycket. Jag är egentligen inte särskilt sugen på att lägga 500 kr på en kick ass kavel.... Även om den kanske är grym är det fortfarande bara en kavel.
  • Pastatillsats till KitchenAid. Ja här har vi något som kostar tunr 1500 kr. Det vill säga inget som jag har lust att lägga pengar på med min nuvarande ekonomi men som ändå lockar mig en hel del. Det är ju faktiskt inte bara till pasta som man har nytta av denna utan även om man ska göra knäckebröd eller vill rulla ut en pajdeg helt jämn.
  • Baksten till ugnen. Det är svårt att lyxas få ett bröd att smaka som ett stenugnsbakat i en hemmaugn. Men denna sten hjälper det en bra bit på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar