torsdag 17 februari 2011

Ny beställning på Bagaren & Kocken

Ja ibland så glömmer jag helt bort att blogga och plötsligt finns det så mkt annat jag hellre gör. Nu har ju träningen tagit upp stora delar av min tid. Sen har jag dessutom börjat lägga in alla mina högar med recept på datorn. Och här har vi ett projekt som tar lååång tid! Men de ska bli skönt när allt är gjort.

Så för att stimulera min inspiration till matlagning har jag idag köpt lite nya grejer på bagaren och kocken.
Det blev små tartlettformar som jag kan använda när jag gör små portionspajer. Gillar den lilla raka kanten som ser snygg och stilren ut.
Sen blev det en rektangulär utstickare med en liten press. Här är min tanke att kunna använda den som terrinform och gjuta olika saker... Får se hur pass rak den är i formen. Om den ligger helt tätt mot underlaget kanske man kan ha i en trögflytande vätska utan att den läcker ut. Annars får jag klura ur någon smart lösning :)
Sen blev det också en silikonform till mini madeleine. Madeleine är en liten fransk kaka som påminner om sockerkaka. Och allt är ju så mkt roligare när det är mindre. Då kan man ju äta mer än en... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar