onsdag 1 februari 2012

En liten paus och göteborgsplaner

Ja så blev det en liten liten paus här visst. Det var inte min mening faktiskt. Men med lite jobb förra veckan och sen helgen i Göteborg. Så fanns det inte tid och tankar åt bloggen.

I Göteborg var den nämnligen inflyttningsfest hos goda vänner till mig och min sambo. "Goda" känns inte riktigt tillräckligt för dem är verkligen helt underbara och jag önskar att vi sågs oftare.

Göteborg är också något jag önskar att jag såg oftare. Det är ju en helt fantastiskt mysig stad som man inte riktigt kan få nog av. Och som matintresserad så bjuds det på en hel del schysst käk i den här staden.
Var ju och åt på Thörnströms som sagt men andra ställen jag inte ätit på som jag är riktigt nyfiken på är:

Swedish Taste - Ett ställe som känns modernt, fräscht och fantastifullt.Sen har jag ju hört rätt mycket om stället eftersom en av mina föreläsare när jag gick på Gastronomi utbildningen i Båstad tidigare var delägare (Per Blomqvist - numera VD för Bagatelle i Oslo).

Fond - Ett ställe som har hållt bra nivå sedan 99 då dem öppnade. Kända för sin signaturrätt bestående av pankofriterade havskräftor, svartpepparglaserade morötter och smörig apelsinbuljong. En annan sak dem är kända för är sina långa beskrivningar på menyn.

Kock & Vin - Deras menyer känns riktigt prisvärda.... Och dem e grymma, passionerade och vill sprida detta till allt och alla :) Sen har driver dem ju även Familjen och Björns bar som jag också vill till!

Norda - Magnus Samuelsson på hemmaplan! Varför inte? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar