torsdag 17 mars 2011

Ja jag lever! :)

Ja det blir inte mycket ork över till att blogga nu när jag kommit igång och jobba igen. Den mesta av ens lediga tid läggs främst på att umgås med sambon som jag inte träffar så ofta för tillfället. Ja och sen blir det lite träning och massor med vila också ju. Nu i början är man ju helt sprängd när man kommer hem. Tusentals tankar och funderingar på vad man kan göra annorlunda och förbättra för att bli bättre och bättre hela tiden.

Ikväll hade vi en matlagningskurs som vi har 2 ggr per år. Vi kallar det jam session. Då får vem som helst komma och vara med oss i köket och laga mat. Riktigt trevligt men oj va man kände sig kluven ibland. Jag ansvarade för 2 grupper med 5 i varje och alla hade självklart en massa frågor och man vill ju vara där och hjälpa och visa alla hela tiden :)
Alla var iaf toknöjda och maten blev riktigt bra.

Nu när jag kom hem (för lite mer än en timme sedan) så skrek magen efter mat.
Jag tränade nämnligen innan jobb idag och har inte hunnit få i mig något mer än någon liten ostmacka.
Så det blev en inspektion av kylen. Den är rätt så tom sedan jag avslutade min sjukskrivning ska ni veta...
Men äppelpaj från igår fanns där. Och i frysen hittade jag 2 Per i Viken-wienerkorvar och 2 tillhörande bröd. I väntan på att korven skulle tina en aning så åkte pajen ner först.... Varför alltid äta varmrätt och sen dessert när man kan göra tvärtom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar